Verhalen van onze professionals

Christiaan: “Bij Bureau Techniek denken ze echt met je mee of de functie bij je past en of je daarin verder kan groeien”

IMG 8754 2 groot 1 1 1 1 1
Leestijd: 4 minuten

De 25-jarige Christiaan werkte bij de Expert als verkoopmedewerker en in de buitendienst. Hier ging hij naar de klanten toe om apparaten te installeren, zo is zijn interesse in de installatietechniek ontstaan. “In mijn zoektocht naar een nieuwe baan in de technische sector vond ik een vacature van jullie via Indeed en heb ik gesolliciteerd.”

Eerste contact met Bureau Techniek

Senior accountmanager Robertinus Reitsema nam contact op met Christiaan en nodigde hem uit voor een kennismakingsgesprek. “Na het kennismakingsgesprek had ik al een goed gevoel bij Bureau Techniek. Robertinus vroeg goed door en hij beschreef de functie uitgebreid waardoor ik erachter kwam de functie niet helemaal op mijn wensen aansloot.” Uit het gesprek kwam naar voren dat Christiaan als leerling installatiemonteur aan de slag wilde. Al snel hadden we een gesprek voor hem geregeld en na een goed gesprek mocht hij hier ook beginnen! Na een tijdje gaf Christiaan echter aan dat de functie toch niet helemaal bij hem paste. “Ik miste in de functie het stukje klantencontact wat ik bij de Expert wel had. Ik had hele leuke collega’s maar je ziet verder niemand.” Op dat moment had accountmanager Marjolein Korenromp het contact met Christiaan overgenomen. Hier was Christiaan erg tevreden over: “Het contact met Marjolein verliep heel soepel en het was erg laagdrempelig. Toen ik aangaf dat ik bij niet op mijn plek zat, hebben we samen verder gekeken naar een andere functie.”

Christiaan met Marjolein

Bij binnenkomst al een prettig gevoel

Marjolein en haar collega’s zijn gaan zoeken voor Christiaan en hier kwamen 3 gesprekken uit. Uiteindelijk is zijn keus gevallen op Breman Service Genemuiden. Hier werkt hij nu 3 maanden met veel plezier. Bij binnenkomst had Christiaan al een prettig gevoel bij Breman: “Ik werd met open armen ontvangen en ik werd direct overal bij betrokken. Je bent meteen één van de medewerkers en er is direct van alles geregeld op mijn eerste dag. Zo kreeg ik een bus van de zaak en een telefoon met alle nummers van de monteurs.”

Dag als servicemonteur

Christiaan begon met een onderhoudscursus op de Breman Academy om de basis van cv-ketels te leren. “De cursus is 2 dagen in de week voor 3 weken lang. Ik kreeg theorie- en praktijkles waar ik de opstelling van de typen ketels leer. De rest van de dagen heb ik meegelopen met een monteur.” Inmiddels gaat Christiaan zelf op pad. “Er zijn een aantal basis cv-ketels die je erg goed kent. Wanneer een type nieuw voor je is, ga je eerst op pad met een collega om ervaring met het type op te doen waarna je zelf aan de slag gaat.” Verder vertelt Christiaan over zijn werkdag: “Wanneer ik bij de klant thuis kom, vraag ik of er nog klachten zijn met betrekking tot de ketel, deze neem ik door met de klant en los ik op. Verder vervang ik onderdelen, maak ik het schoon en voer ik meerdere controles uit.”

Toekomstperspectief

Aangezien Christiaan nog niet erg lang zelf op pad is, heeft hij nog niet veel nagedacht over zijn verdere toekomst bij Breman, maar de Breman Academy is hem erg goed bevallen. “Mijn collega-studenten hadden wat vragen en ik vond het erg leuk om ze daarbij te helpen. Het mooie was dat de docent dit alleen maar stimuleert. Het lijkt me dan ook erg leuk om in de toekomst ooit een keer zelf docent te worden op de Breman Academy.” Christiaan vertelt verder dat Breman je erg veel vrijheid geeft en vooral luistert naar de wensen van een werknemer. Ze gaan vaak met je in gesprek of je op je plek zit en wat je verdere ambities zijn.

Vertrouwen

Breman vindt het belangrijk om te laten zien dat ze vertrouwen hebben in hun werknemers. Zo hebben ze Christiaan meteen op contract genomen dankzij het werving & selectie proces. Christiaan geeft aan weinig verschil te merken tussen nu en toen hij bij ons op contract was. “Echter geeft het wel een prettig gevoel om het vertrouwen van een opdrachtgever te krijgen.”

Contact met Bureau Techniek

Inmiddels heeft Christiaan contact met Lotte Vlug omdat zij de contactpersoon bij Breman is. Wanneer ik vraag hoe Christiaan het contact met Bureau Techniek heeft ervaren, begint hij te vertellen: “Het contact is goed en duidelijk, ik had een vast aanspreekpunt wie ik altijd kon bellen. Vanaf het moment dat ik binnenliep tot nu is alles goed verlopen. Binnen Bureau Techniek heb je niet te maken met alle medewerkers maar heb je een aantal aanspreekpunten waardoor je altijd snel kan wordt geholpen.”

Wij zijn blij om te zien dat we Christiaan hebben kunnen helpen naar deze baan bij Breman Service en hopen hem een keer te zien op de Breman Academy!

Artikel delen: